Tvá práce bude přímo ovlivňovat vnímání značky v očích veřejnosti i zaměstnanců brandu. Využiješ tady širokou škálu dovedností od obchodního uvažování přes projektový management až po estetické cítění.
Jaké názvy pozic doporučujeme my?
- Brand Manager / Managerka
S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?
- Brand Marketing Specialist / Specialistka
- Brand Specialist / Specialistka
Hard skills
Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
- Přehled v marketingu a chápání jeho principů, typicky segmentace, targeting, marketingový funnel, KPI
- Znalost marketingových kanálů a účinků jejich kombinací
- Tvorba zadání pro specialisty a agentury
- Tvorba a řízení kampaní
- Projektový management
- Monitorování a analýza trhu
- Implementace strategie značky
- Implementace brand manuálu – branding
- Analýza metrik
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
- Správa rozpočtu marketingových kampaní
- Optimalizace produktového portfolia
- Interpretace marketingového výzkumu
- Vedení projektů napříč odděleními
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level
- Tvorba zadání pro marketingový výzkum
- Spolupráce na tvorbě obchodní strategie
- Tvorba strategie značky
Soft Skills
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
- Kreativita: Nejde jen o to mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro vytváření obsahu, který vyčnívá a zanechává dojem.
- Strategické myšlení: Nejen z hlediska tvorby obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
- Analytické myšlení: Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému. Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry.
- Organizovanost: Organizovanost pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
- Komunikační dovednosti: Jasná a efektivní komunikace je základem. Ať už jde o psaní obsahu nebo komunikaci s týmem, klienty či zákazníky, schopnost vyjádřit myšlenky srozumitelně a přesvědčivě je nezbytná.
- Manažerské dovednosti: Pro ty na seniorních pozicích je důležitá schopnost vést tým, delegovat úkoly a řídit projekty.
- Prezentační dovednosti: Umění prezentovat nápady a výsledky práce tak, aby byly srozumitelné a nadchly kolegy v práci nebo klienty.
- Estetické cítění: Nemusíš být Picasso, ale je ti blízký design a dokážeš rozlišit ten dobrý od špatného. Víš, jakou roli hraje estetika v rámci brandingu a jak s ní pracovat.
Co Brand Manager / Managerka obvykle nedělá
- PR (Public Relations): Tvorba a správa veřejných vztahů obvykle spadá mimo přímé odpovědnosti
- Copywriting:Pro tvorbu textů využívá copywritery a obsahové specialisty.
- Fotografování a grafika: Cit pro estetiku je důležitý, ale neznamená to, že Brand Manager je zároveň fotograf a grafik.
- Správa kampaní: Nastavování a správa placených kampaní je samostatnou disciplínou, kterou na takové pozici zadáváš příslušným specialistům či agentuře.