Pokud tě baví přemýšlet nad tím, jak obsah oživit a přetavit strategii do konkrétních výsledků, pak je pozice v contentu pro tebe.
Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
,,Od zkušených content manažerů se očekává zkušenost se zpracováním různých druhů obsahu – od sociálních sítí, přes blogy, noviny a časopisy až třeba po podcasty. Je nutné ovládat analytické nástroje, komunikovat s dodavateli a dobře jim zadávat práci (autoři, grafici, fotografové, zvukaři…).,,
-Šárka Hamanová, Ambiente
V Ambiente jsem zodpovědná za komunikaci, v našem pojetí je to především obsah, PR a sociální sítě. Obsahové oddělení se stará o naše blogy, píše newslettery, noviny, vydává podcast a spravuje sociální sítě. V některých firmách je úkolem content managerů vytváření technického contentu , kde se klade velký důraz na SEO, ale v Ambiente jde spíš o brandovou aktivitu – sdílení know-how a šíření dobrého jména.
Nejvíc mě těší kreativní část práce. Nejradši mám přemýšlení nad obsahem – miluju ten pocit, kdy hodíme na stůl témata, mluvíme o nich, přemýšlíme, jak je uchopit, co napsat a vyfotit a na konci držím v ruce časopis, hotový newsletter nebo třeba článek v médiích.
Vystudovala jsem žurnalistiku a marketingovou komunikaci a víc než patnáct let jsem pracovala jako novinářka – první půlku mé novinářské kariéry jsou byla zprávařka redaktorka v rádiích, druhou půlku redaktorka a editorka v časopisu Apetit. O práci v Ambiente jsem se v roce 2013 dozvěděla náhodou – přes novinářku Hanku Michopulu, kterou poprosil Tomáš Karpíšek o tip na vhodného člověka na PR. Hanka mne s ním propojila a od té doby se starám nejen o vztahy s veřejností, ale také vzhledem k předchozím pracovním zkušenostem buduju oddělení contentu.