Dry January je kampaň pořádaná organizací Alcohol Change UK. Jejím předsevzetím je vynechat po dobu jednoho měsíce konzumaci alkoholu. V Česku a na Slovensku je tato iniciativa známá jako Suchej únor. Mnohé světové značky využívají tuto událost hlavně z komerčního hlediska a snaží se zvýšit brand awareness a přilákat nové zákazníky. Lákadlem jsou nealko nápoje. Ne vždy to ale zůstane jen u nealkoholických drinků.
Kampaň značky v produktové kategorii, která přímo souvisí s myšlenkou Dry January.
Jak vypadá kombinace dobrého insightu, kreativního copy a celebrity v hlavní roli? Tak, jako nejnovější kampaň značky Heineken na nealko pivo Heineken 0.0.
Koncept pracuje s vědomím, že téma vyhýbání se alkoholu představuje ve společnosti stále určité stigma, a proto lidé, kteří nepijí alkohol během období Dry January, často hledají různé výmluvy pro své kamarády (v angličtině “baling the invitations”), proč se s nimi nechtějí jít bavit do baru nebo hospody. Marketingový tým Heineken se proto ve spolupráci s agenturou Publicis Poke rozhodli uchopit toto téma s nadsázkou a jasným vzkazem pro cílovou skupinu. Kampaňový spot ukazuje na to, že bavit se dá i během abstinence, a to s nealko pivem Heineken 0.0.
💡Copywriteři si kreativně vyhráli s hlavním sloganem Don‘t “Bale” On Your Mates (v angličtině “Neruš své plány s kamarády na poslední chvíli”) tím, že celou myšlenkou postavili na propojení s anglickým fotbalistou Garethem Baleem, který si v kampani zahrál hlavní roli.
Zdá se, že leden ani únor nemusí znamenat konec socializace.
Kampaň značky v produktové kategorii, která primárně nesouvisí s myšlenkou Dry January.
Britská značka pánské péče o pleť Bulldog Skincare si hraje s tématem Dry January trochu jinak, než je zvykem. Ukazuje, jak můžeš kreativně využít hype v oblasti, která zdánlivě nesouvisí s kategorií, ve které značka působí. Bulldog celou kampaň postavil na slovu “dry” (v angličtině “suchý”) a oslovuje cílovku, která využívá produkty pro hydrataci pokožky. Do kampaně zahrnuli i maskota značky Bulldog, který oslovuje muže a připomíná jim, aby v chladném období nezanedbávali svou pokožku a hydratovali ji.
💡Bulldog využívá skvělou ideu, která by v principu mohla fungovat pro jakoukoliv značku, která má v portfoliu řadu pro hydrataci.
Kampaň, která souvisí s myšlenkou Dry January a má společenský přesah.
Marketingová aktivace k tématu měsíce bez alkoholu může mít i osvětový charakter, s cílem zvýšit povědomí o tématu a hlavně zapojit širokou cílovku, která se přidá k výzvě. Jedním z takových příkladů v Česku je iniciativa Suchej Únor, která aktuálně odstartovala už 12. ročník.
Loni se do iniciativy zapojilo přes 900 tisíc lidí a věřím, že silná kampaň pomůže tento rok pokořit hranici jednoho milionu registrací.
Tuto kampaň si pravděpodobně zaregistroval/a taky. Stojí za ní neziskovka Suchej Únor. Ke komunikaci a budování osvěty využívá široký komunikační mix, a to primárně přes online kanály. Ať už své vlastní, nebo i prostřednictvím zapojených značek a ambasadorů. Cílem je podpořit odvahu lidí vyjít ze zaběhnuté rutiny a zkusit měsíc bez alkoholu. Součástí je taky oficiální registrace, díky které můžeš získat benefity nebo slevy partnerských brandů.
Chceš se jednou také podílet na tvorbě skvělých kampaní? Přihlas se do Juniorní Akademie a získej know how i praxi, která ti otevře dveře do světa marketingu. Naučíš se dělat marketingový výzkum, psát lákavé texty, analyzovat data, a celé si to otestuješ na reálném klientovi. Další třídy startují už 16. března.