Jestli máš zápal pro data a umíš vytvářet obsah, který otevírá nejen e-maily, ale i srdce zákazníků, pak je pozice E-mail Marketing Specialisty / Specialistky přesně pro tebe.
Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level:
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
,,Tím, že moje práce byla vždycky hlavně výkonnostního charakteru, došla jsem k tomu, že chci klientům pomáhat i s mailingem. Tam totiž vidím pro výkon velký potenciál, který ale málokterá firma doopravdy využívá.“
– Tereza Valentová, PPC Specialistka na volné noze
Většinou jako první otevírám Google Analytics, Ecomail (či jiný mailingový nástroj) a pak interní CRM klienta, na kterém zrovna v tu danou chvíli plánuji pracovat.
Zpravidla přinášet výkon / zisk pro firmy, pracuji někdy i s cíli na budování povědomí, ale častěji plním hlavně výkonnostní KPI firem. Měla bych tedy ale kromě výsledků přinášet i nápady a strategie. Odpovědnost u mailingu je hlavně odeslaný e-mail, na vhodnou cílovou skupinu a se zřejmým KPI.
Projekty, kde je prostor na testování. Což nemusí nutně znamenat velké budgety, asi je to hlavně o vedení projektů. Měly by mi dávat smysl (i když to zní jako totální klišé). Obecně ale typ projektů pro B2C.