„Bylo skvělé se potkat s naší brněnskou komunitou #HolkyzMarketingu a lektory, které v našich programech máme.“
– Aneta Martinek, co-founder, CEO #HolkyzMarketingu
AI, která revolučně mění vyhledávače, představuje pro nás marketéry pořádnou výzvu. A zdá se, že moment přišel. Téměř všichni přednášející se zaměřili na to, jak se vyhledávání transformuje a jak bychom na tuto změnu měli jako marketéři reagovat. Odpovědí je zaměření na kvalitní obsah, adresování zákaznických potřeb a především – přestat se spoléhat pouze na vyhledávače.
Zaměř se velmi pečlivě na zákazníkovu potřebu a na to, jak ji řešíš. Ať už se jedná o obsah, který vydáváš, nebo o to, jak zákazníkovi vysvětluješ hodnotu služby či produktu. Potřebu hledej nejen v momentu, kdy zákazník nakoupí, ale ještě dávno před ním. Víš vůbec, jak se tvůj zákazník rozhoduje o nákupu? Ne? Je nejvyšší čas to zjistit!
Využít k tomu můžeš třeba jednoduchý framework Pochop – Poslouchej – Zlepšuj – Sdílej od Ondry Borovičky, který téma Customer experience shrnul v tomto článku.
„Z přednášek mi nejvíc utkvěla v hlavě připomínka, že značky rostou rozšiřováním zákaznické základny, a ne pouze zákaznickou loajalitou.“
– Nicole Karráová, CMO #HolkyzMarketingu
Marketing je klíčovým prvkem pro růst firmy, ale neměl/a bys ho nechávat výhradně na marketingovém oddělení. Bez ohledu na to, zda pracuješ v agentuře, jako freelancer, nebo přímo pro klienta, snaž se při vytváření strategie i kampaní spolupracovat s dalšími specialisty. Například kolegové ze zákaznické péče ti dost možná zajistí cenné podklady pro analýzu tvé cílovky, vzájemně pomoct si ale můžete třeba i s PR manažerem.
Lidé, kteří jsou spokojeni a pozitivně naladěni, jsou mnohem méně citliví na cenu. Pokud ještě nepoužíváš behaviorální vědy pro svůj marketing, o dost přicházíš.
Vzhledem k tomu, jak AI vylepšuje vyhledávače, nezajímavé blogy bez přidané hodnoty už vyhledávače nebudou ani indexovat. Pokud tedy píšeš články jako 10 důvodů, proč si nechat vybělit zuby – raději rovnou hoď svou blogovou strategii do koše. Udělej ze svého webu platformu, která řeší zákazníkův problém. Jinak ho vyhledávače přestanou registrovat.
„Odnáším si potvrzení, že #HzMnotes je dobře nastavený, ale že nesmíme sklouznout do SEO vaty a vytvářet články a obsah, který reálně pomůže čtenáři a našim studentům řešit jejich problém.“
– Lam Nguyen, CPO #HolkyzMarketingu
Že o kariéře v marketingu zatím jen sníš? Přidej se k nám 16. března do Juniorní Akademie a získej vzdělání, které ti pomůže uspět.