Jaké názvy pozic doporučujeme my?
- Marketing Specialista / Specialistka
- Marketing Manager / Managerka
- Marketing Generalist / Generalistka
S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?
- Growth marketér / marketérka
- Digital Marketing Specialista / Specialistka
- Marketing Koordinátor / Koordinátorka
Hard skills
Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
- Porozumění základním marketingovým konceptům, včetně targetingu nebo marketingového trychtýře.
- Základy vytváření obsahu pro různé marketingové kanály a platformy.
- Základní povědomí o fungování digitálního marketingu, včetně sociálních sítí nebo SEO.
- Základní znalost práce s nástroji pro správu obsahu a kampaní, jako Meta Business Suite.
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
- Schopnost sledovat a interpretovat marketingové metriky a výsledky.
- Pokročilá znalost a praxe s Google Analytics a využívání těchto dat pro optimalizaci kampaní.
- Zkušenosti se správou e-mailingových nástrojů a kampaní.
- Znalost trendů v content marketingu a schopnost vytvářet obsah pro různé kanály s důrazem na cílovku.
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level
- Tvorba a odpovědnost za celkový marketingový plán a rozpočty.
- Rozvoj komplexních marketingových strategií a jejich implementace.
- Schopnost integrace různých marketingových kanálů pro dosažení synergického efektu.
Soft Skills
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
- Kreativita: Nejde jen o to mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro vytváření obsahu, který vyčnívá a zanechává dojem.
- Strategické myšlení: Nejen z hlediska tvorby obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
- Analytické myšlení:Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému. Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry.
- Organizovanost: Pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
- Komunikační dovednosti: Ať už jde o psaní obsahu nebo komunikaci s týmem, klienty či zákazníky, schopnost vyjádřit myšlenky srozumitelně a přesvědčivě je nezbytná.
- Manažerské dovednosti: Pro ty na seniorních pozicích je důležitá schopnost vést tým, delegovat úkoly a řídit projekty.
- Prezentační dovednosti: Umění prezentovat nápady a výsledky práce tak, aby byly srozumitelné a nadchly kolegy v práci nebo klienty.
- Schopnost týmové spolupráce: Ve skvělém týmu se každý doplňuje. Týmová spolupráce znamená, že společně tvoříte něco unikátního, co by jeden sám nezvládl. Je to o sdílení nápadů, podpoře a společném dosahování cílů.
- Iniciativa: Nečekat na pokyny, ale být proaktivní a přicházet s vlastními řešeními.
- Orientace na výsledek: Možností, kam povedou další strategické kroky projektu, může být nespočet. Tebe ale primárně zajímá, jakou hodnotu každý z nich přinese.
Co obvykle Marketing Generalist nedělá:
- Správa PPC kampaní: Marketing Generalist není odborníkem na PPC nebo jiný konkrétní kanál. Na většinu z nich poptává agentury, nebo konkrétní specialisty.