Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
Pracuji na volné noze, takže hodně času zabere také komunikace s klienty a průběžný reporting. Velkou odpovědnost za svoji práci mám hlavně v té technické části, kdy jedno špatné rozhodnutí může mít velké následky. Důležitý je proto i průběžný monitoring, zda vše běží, jak má.
– Anna Červinková, freelance SEO specialistka
Že existuje něco jako SEO, jsem zjistila při tvorbě vlastního fotografického webu před 8 lety. Začala jsem se v tomhle oboru vzdělávat, aplikovala jsem všechny poznatky na vlastní web a měla jsem skvělé výsledky. Nadchla mě práce s daty a kolik se toho člověk o lidech dozví z toho, co vyhledávají. Rozhodla jsem se tomu věnovat víc, absolvovala řadu školení, SEO mentoring a od té doby už to žije vlastním životem.
Nejčastěji s marketingovým oddělením a IT. Ze SEO dat může čerpat v rámci marketingového týmu skoro každý specialista, takže k tomu ráda přistupuji komplexně. Analýzu klíčových slov využije obsahový tým a copywriteři, PR oddělení může díky datům ze SEO nástrojů získat inspiraci pro zpětné odkazy a PPC specialista zohlední analýzu klíčových slov při plánování kampaní.