#Slovníček pozic
4 minuty čtení | 1. 3. 2024 | ,

Social Media Specialista / Specialistka

Jako specialista / specialistka sociálních sítí budeš plánovat, tvořit a distribuovat obsah na míru cílové skupině. Můžeš zabrousit i do community managementu nebo správy kampaní na Instagramu, Facebooku či TikToku.
HzM-Konference_3.5.2023-credit-Nicola_Zorkler-241

Svou nápaditostí a citem pro detail  budeš zvyšovat povědomí o značce, podporovat prodej a budovat vztah s publikem. Tato pozice bude bavit kreativce, kteří mají rádi komunikaci s lidmi a neunikne jim žádný trend.

Jaké názvy pozic doporučujeme my?

  • Social Media Specialista / Specialistka
  • Social Media Manager/Managerka

S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?

  • Social Site Specialista / Specialistka
  • Social Media Creator / Creatorka
  • Social Media Editor / Editorka

Hard skills

Tvrdé dovednosti, které  se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.

Junior – Pokud na pozici začínáš:

  • Výborná znalost češtiny – pravopisu a stylistiky
  • Práce s Meta Business Suite 
  • Tvorba obsahu a jeho publikace na vybraných platformách (Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok, YouTube)
  • Copywriting
  • Zakládání účtů

Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:

  • Focení, točení a editace videí  (práce s příslušnými aplikacemi –např.  CapCut)
  • Tvorba grafiky v nástrojích jako Canva, Photoshop, Figma
  • Vytváření obsahového plánu
  • Podílení se na tvorbě strategie
  • Reporting výsledků a vyhodnocování
  • Práce s Google Analytics

Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level

  • Community management
  • Influencer marketing
  • Reakční marketing
  • Projektový management
  • Nastavování placených příspěvků

Soft Skills

Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.

  • Kreativita: Nejde jen o to  mít nápady. Jde o schopnost přijít s něčím novým a neotřelým, co osloví a zaujme. Kreativita je klíčová pro vytváření obsahu, který vyčnívá a zanechává dojem.
  • Smysl pro detail: V marketingu, kde každý detail může ovlivnit úspěch, je tato schopnost klíčová. Pomáhá ti vytvářet bezchybnou a profesionální práci, která buduje důvěru v tvou značku.
  • Flexibilita: Schopnost rychle měnit strategie a taktiky v reakci na změny na trhu. Znamená přizpůsobení kampaní, zkoušení nových kanálů nebo úpravu sdělení, aby lépe rezonovalo s publikem.
  • Organizovanost: Organizovanost pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
  • Komunikační dovednosti: Jasná a efektivní komunikace je základem. Ať už jde o psaní obsahu nebo komunikaci s týmem, klienty či zákazníky, schopnost vyjádřit myšlenky srozumitelně a přesvědčivě je nezbytná.
  • Manažerské dovednosti: Pro ty na seniorních pozicích je důležitá schopnost vést tým, delegovat úkoly a řídit projekty. 

Co Social Media Specialista / Specialistka obvykle nedělá

  • PR (Public Relations): Tvorba a správa veřejných vztahů obvykle spadá mimo přímé odpovědnosti content marketing specialist(k)y.
  • Správa online kampaní (PPC, Social Ads): I když je znalost sociálních sítí důležitá, správa placených online kampaní může být specifickou rolí v rámci marketingového týmu.

 “Propojuji video makery, fotografy, copywritery, grafiky a influencery tak, aby vznikl co nejlepší online výstup. Ať už zmínka u influencera nebo brandový post na sítě.”

– Marie Andres , Social Media Specialistka na volné noze

nwltr

Otázky a odpovědi od ambasadorky 

Jaký typ projektů tě nejvíce baví a proč?

Baví mě produkty, které mají smysl. Nedá se to jednoduše specifikovat – možná proto jsem freelancer a starám se o více brandů. Obecně mě ale baví móda, lifestyle a sport. Ideálně vše najednou, jako v kampani, kterou chystáme na konec února. 

Jak ses k práci dostala?

Měla jsem svůj vlastní fashion blog, dělala jsem tedy marketing sama sobě a blogu. Když jsem zjistila, že vlastně nemám moc co předat a blog mám spíš proto, že je to cool a mají ho všichni, nějak přirozeně jsem se přesunula na druhou stranu barikády – k brandu. 

Slovníček marketingových pozic jsme vytvořili ve spolupráci se specialistkou na kariéru v marketingu Zuzanou Vyhnánkovou, která je garantkou jeho obsahu. Slovníček má za cíl stát se spolehlivou mapou při hledání cesty k vysněnému místu. Vznikl na základě rešerše pracovních portálů a našich profesních zkušeností.

Ambasadorka slovníčku – social media. Marie je freelancerka, se social media networkem pomáhá několika značkám – České televizi, kde měla na starost mimo jiné třeba sociální média pro XII. řadu StarDance. O influencer marketing pečuje v Česku a na Slovensku fashion brandu Orsay a výrobci superpotravin Blendea. Pomáhá s ním třeba také Red Bullu nebo Pierre Fabre.