Generace Alpha je první generací narozenou výhradně ve 21. století. Nikdy nebyla bez smartphonů nebo sociálních sítí. Říká se, že průměrný člen generace alpha má před svými prvními narozeninami na sociálních sítí více než sto svých fotografií. Podle marketingové agentury Razorfish se očekává, že do konce roku 2024 dosáhne počet příslušníků generace Alpha celosvětově 2,2 miliardy.
Firmy by se měly připravit. Odhaduje se, že každý týden se narodí 2,5 milionu příslušníků generace Alpha, a očekává se, že jejich ekonomická stopa dosáhne do roku 2029 5,46 bilionu dolarů, což je téměř tolik, kolik činí kupní síla mileniálů a generace Z dohromady. Zaměřením se na nejmladší spotřebitele si mohou dospělé značky zajistit loajalitu další generace pouhým rozšířením nabídky, kterou již mají.
Jen trh s hračkami měl už v roce 2022 hodnotu 305 miliard dolarů a do roku 2030 vyroste na 391 miliard, a děti o nákupech rozhodují, píše AdAge. A nejsou to jen hračky, kde mají při nákupech hlavní slovo. Podle Hotwire ovlivnily děti 2/3 nákupů gadgetů svých rodičů – iPadů nebo televizí. Ty iPady nejsou náhoda. Nejvíce chtějí právě elektroniku a screen time. A tak dneska děti ve věku 8-12 let tráví u obrazovek 4 hodiny 44 minut.
Při takovém screen time není překvapením, že je Gen Alpha podle AdAge posedlejší značkami než jakákoliv generacemi před nimi, a tím pádem náchylnější k reklamním sdělením. 55 % Gen Alpha si chce koupit produkty, pokud vidí, že je používají jejich oblíbení influenceři.
AdAge dokonce nedávno zveřejnil žebříček Deset pod deset, kde listuje nejvlivnější dětské influencery a mrká na marketéry, že zrovna tam je příležitost.
V roce 2021 činily výdaje na digitální reklamu cílenou na děti celosvětově 2,9 miliardy amerických dolarů. V letech 2021 až 2031 se očekává, že se roční míra růstu zvýší o zhruba 22 % a dosáhne 21,1 miliardy dolarů.
Typické dítě z generace Alpha utratí každý týden 45 dolarů (zhruba tisíc korun) ze svých vlastních peněz, což je přibližně 2340 dolarů ročně (víc jak 53 tisíc korun).
Poznámka na závěr: Reportů o Gen Alpha je teď kopa. Problém je stejný jako u ostatních – že nám chybí česká data, tak je čti i touhle optikou. My teď s TrendBrews připravujeme společně s Díky, že můžem a Jsem v obraze jeden detailní report na českou Gen Z.