V pravidelné rubrice budou Pavlína a Lada sdílet, co by marketérky/marketéry nemělo minout. Dostaneš tu tipy na trendy, co zrovna hýbou internetem, ale hlavně návod, jak je využít v praxi. Jen nezapomeň na podstatnou věc: trendy jsou jen jedna část skládačky – kdo je tvoje značka nebo zákazník, představují ty další. Tak na to mysli, než se po hlavě vrhneš do budování virtuálních influencerů nebo Clean Girl aesthetics.
O trendech píše Pavlína pravidelný newsletter. A školí je pro firmy, jako je IKEA nebo PwC. Lada je absolventkou Juniorní Akademie #HzM, která pomáhá Pavlíně v TrendBrews.
Trend reporty na 2024 předpovídají vzestup jazzu mezi GenZ – jen na Pinterestu vzrostlo vyhledávání výrazu Jazz aesthetic clothing o 180 %. Baví nás na tom zšeřelé bary, mocktails, kožichy a klidnější vibes.
Do globálního mainstreamu se dostane také country. Beyoncé, Post Malone nebo Lana del Rey vydávají country alba. Na to, jak lámal rekordy Old Town Road od Lil Nas X nikdo nezapomněl. A tak toho chtějí všichni využít, a to nejen v hudebním byznysu. Louis Vuitton uvedl kolekci inspirovanou divokým západem a kovbojské boty a klobouky jsou a budou vidět na každém hudebním festivalu.
Určitě nepoleví zájem o ty nejposlouchanější umělce. Rok 2023 podle Spotify reportu vyhráli Taylor Swift a Bad Bunny. Ani pro jednoho to není poprvé a naposledy.
Než si jako novou firemní znělku vybereš Texas Hold‘ Em od Beyoncé, tak mysli na to, že nás v Česku baví jiná hudba než ve světě. Na Spotify kralují rappeři jako Calin a Viktor Sheen, ale v rádiích nám už dekádu vládnou Chinaski nebo Maroon 5. A tuším, že ještě nějakou dobu to tak bude, jak ukazuje výzkum Českého Rozhlasu.
Virální hudbu tlačí dopředu TikTok – jestli někde vyhledávat, co a kdo je teď cool, tak tam. Instagram a následně i mainstreamová média trendy z TikToku pečlivě sledují, a tak se po chvíli probojují i na Evropu 2.
Víš, že mezi našimi mentorkami je i Lucia Lutter, Head of Digital v Universal Music Group? Pokud tě zajímá vše kolem prodeje hudby a hudebníků, řekni si o ní v Mentoringu.
A jestli ti téma sociálních sítí, trendů a tvorby obsahu pouze jako koníček nestačí a chceš v něm budovat svou kariéru, přihlas se do naší Akademie sociálních sítí. Těšíme se na tebe 20. dubna.