Vnímání sociální sítě TikTok jako místa určeného výhradně pro konzumaci zábavných videí už je dávno pasé. TikTok čím dál intenzivněji zastává roli kulturního a trendového vyhledávače, kam si zejména generace Z chodí pro inspiraci na nové recepty, hudbu, módu i zajímavá místa v okolí. Měl by se Google bát? Spíše ne. Ale určitě je to dobrý signál pro značky dát platformě šanci, pokud chtějí mladé generaci porozumět a dostat se k ní marketingově blíž.
Když si vyfotíš snídani ve své oblíbené kavárně a podnik pak na fotce označíš, jedná se v podstatě o formu UGC, tedy obsahu přirozeně generovaného uživateli. I když ne v tom pravém slova smyslu. Momentálně můžeme UGC považovat za cílené hnutí, které mění pravidla influencer marketing hry. Ostatně jen na Instagramu pod tímto hashtagem najdeš necelý milion příspěvků. Značky si uvědomují, že oslovit k propagaci produktů UGC tvůrce bývá finančně výhodnější a přináší to ovoce.
Trend Reels se na Instagramu rozmohl již minulý rok, letos však bude mít algoritmus videa ještě radši. A ačkoliv pozornost uživatelů je stále omezená, doporučená délka videí se s největší pravděpodobností prodlouží. Důvod je prostý – dát více prostoru edukaci i hlubšímu navázání vztahu s publikem. Funkci nahrávání 15minutových videí nyní nově testuje TikTok.
Vyšperkovat si profesní profil, propojit se s lidmi z oboru a třeba i získat svůj dream job. Tak nějak ještě doposud fungoval LinkedIn. Lindsey Gamble, který se řadí k LinkedIn „Top Voice in Creator Economy“, tvrdí, že rok 2024 bude rokem LinkedIn influencer marketingu. Nahrává tomu nejen silný organický dosah příspěvků, ale také pevná komunita těch, kteří zde osobní brand budují.