Udělejte si marketingový plán do konce roku a stanovte cíle, kterých si přejete dosáhnout. Díky strategii a přesnému plánu kampaní budete vědět, co a kdy máte dělat, a na přípravu jednotlivých rozesílek budete mít dostatek času. Nebudete nahánět příležitosti na poslední chvíli a nepropásnete žádnou šanci pro oslovení vašeho publika.
Odpověďmi na tyto otázky si ujasníte marketingovou strategii pro nadcházející sezónu a správně nasměrujete vaše e-mailingové kampaně.
Chytlavý předmět přiměje k otevření e-mailu a jeho volba může být někdy oříšek. Maximálně by předmět e-mailu měl mít 55 znaků. Delší předměty někteří poštovní klienti zkracují, proto nezapomeňte chování předmětu řádně otestovat.
Tady je pár tipů pro tvorbu předmětu:
Oslovujte příjemce
Ukažte čísla
Zdůrazněte limity
✨ Zkuste vygenerovat předmět pomocí AI přímo v nastavení kampaně. Stačí, když napíšete nebo návrh znění předmětu nebo pár klíčových slov. Jedním kliknutím získáte 6 variant předmětu, ze kterých vyberete tu nejlepší.
Nemůžete se rozhodnout? Ecomail nabízí jednoduché A/B testování předmětu, jména odesílatele či obsahu, nebo jejich kombinaci. Vyzkoušejte, co na vaše publikum funguje nejlépe!
Díky A/B testování dokážeme zjistit, které věci fungují lépe. Dokážeme tak vyhodnotit, co naše zákazníky zajímá více a tohle pak dokážeme přenést např. i na sociální sítě. Nejčastěji testujeme předmět, ale někdy i obsah e-mailu.
– Marek Vaněček, spoluzakladatel Švihej.cz
Dejte vašim šablonám styl a odlište se od konkurence. Vrchol sezóny sice patří nakupování, snažte se to ale s čistě prodejními e-maily nepřehánět. Jak jinak potěšíte vaše zákazníky a pravidelné odběratele? Inspirujte se příklady newsletterů, které najdete v e-booku.
⭐ Zaměřte se na obsah
Buďte kreativní, ale zároveň pamatujte na to, že máte jen pár vteřin, které rozhodují o udržení pozornosti čtenáře. Obsah newsletteru proto pište jasně a stručně. Formátujte sdělení do tematických odstavců. Používejte čitelný font a ponechte kolem textu dostatek prostoru, ať šablona nepůsobí přeplácaně. Uživatel vašemu e-mailu totiž nebude v tomto období věnovat moc času.
Hned v úvodu uveďte hlavní myšlenku, kterou chcete svým příjemcům předat. Vyhněte se komplikovaným a dlouhým textům, které čtenáře odradí. Důležité informace podpořte vytučněním, případně dominantní barvou.
Tu můžete využít také pro akční tlačítka, tzv. CTA buttons. Tlačítko s výzvou k akci umístěte hned na začátek e-mailu. Tak, aby ho zákazník viděl na první pohled a nemusel scrollovat níže.
⭐ GIF
Rozpohybujte šablonu e-mailu pomocí GIFu. Příjemce často pobaví a newsletter odliší od konkurence. Vybírejte ty nejlepší z fotobanky, která je přímo napojená na interaktivní editor šablon v Ecomailu
⭐ Odpočet
Vyvolejte ve vašich zákaznících pocit, že musí nákup dokončit co nejdříve. Poslouží vám k tomu odpočet, který umístíte do horní části šablony. Příjemci na první pohled uvidí, že nabídka v e-mailové kampani je časově limitovaná, a proto s nákupem nemůžou moc otálet. Tato technika vychází z teorie FOMO (z anglického fear of missing out) tedy ze strachu z toho, že něco zmeškáme nebo o něco přijdeme.
Chcete získat další tipy a svůj e-mailing připravit na sezónu? Stáhněte si e-book 10 + 1 tipů pro e-mailing v hlavní sezóně zdarma.