Juniorní Akademie startuje už tento víkend!

dny

:

hodin

:

minut

:

sek.

#Jak na to
6 minut čtení | 4. 12. 2024 |

Vánoční newslettery: Tipy, jak z nich dostat co nejvíce

Vánoční období je takovým zlatým hřebem marketingu. Aspoň za předpokladu, že nepodceníme přípravu. Ecomail dal dohromady šedesátistránkového průvodce plného praktických příkladů, komentářů od odborníků na e-mailing a zkušeností klientů, se kterým bude tvorba vánočních newsletterů hračka. Tady je z něj malá ukázka.
2024-03-01-55

1. TIP: Strategie a plán sezóny vánoční sezony

Udělejte si marketingový plán do konce roku a stanovte cíle, kterých si přejete dosáhnout. Díky strategii a přesnému plánu kampaní budete vědět, co a kdy máte dělat, a na přípravu jednotlivých rozesílek budete mít dostatek času. Nebudete nahánět příležitosti na poslední chvíli a nepropásnete  žádnou šanci pro oslovení vašeho publika

Při plánování strategie zvažte:

  • Jaké jsou vaše konkrétní cíle? Chcete zvýšit prodeje obecně nebo prodat konkrétní zboží?
  • Chystáte akce v rámci Black Friday, Cyber Monday, speciální vánoční a povánoční kampaně?
  • Jaké mezinárodní dny jsou nejdůležitější pro váš produkt / vaše podnikání?
  • Odměníte věrné zákazníky?
  • Další otázky najdete v e-booku.

Odpověďmi na tyto otázky si ujasníte marketingovou strategii pro nadcházející sezónu a správně nasměrujete vaše e-mailingové kampaně.

Jak postupovat při plánování strategie

  • Vezměte si k ruce reporty. Zohledněte statistiky vašich kampaní z loňska a pracujte s konkrétními daty. Zjistěte, co zákazníky nejvíce zaujalo. Úspěšné kampaně se nebojte maximálně recyklovat. Rozesílky se špatnými výsledky neopakujte nebo nahraďte něčím novým. Nebudete tak vaše publikum zatěžovat zbytečným obsahem, o který nemá zájem.

snimek obrazovky 2024 12 03 v205708

  • Přizpůsobte se preferencím své cílové skupiny a zasílejte zákazníkům co nejvíce relevantní nabídky. Díky tomu podpoříte pravděpodobnost nákupu.
  • Sledujte vaši konkurenci nebo úspěšné firmy ve vašem oboru, ale nekopírujte je. Snažte se raději odlišit a přijít s vlastními nápady, které se budou hodit k vaší firmě a u kterých věříte, že přinesou požadované výsledky.
  • Jděte více do detailu. Zvažte, jaké typy kampaní pro dané období připravíte, a také co bude konkrétně jejich obsahem. Zkombinujte obsahové i prodejní rozesílky. Můžete si rovnou naplánovat, čím je ozvláštníte – soutěže, časově omezené nabídky, spojení se známou osobností apod.
  • Při tvorbě konkrétního časového plánu pamatujte, že kvalita převažuje nad kvantitou. Nepřehánějte to proto s opakovanými prodejními nabídkami, abyste své věrné odběratele spíše neodradili. Inspiraci pro časový plán najdete v našem + 1 tipu: Sezónní marketingový kalendář, který je součástí e-booku.

snimek obrazovky 2024 12 03 v210230

  • Doporučujeme se v plánování nezaměřovat pouze na Vánoce, ale rovnou si vymyslet i povánoční kampaně. Tak si udržítenové zákazníky, kteří u vás spontánně nakoupili.

2. TIP: Správný odesílatel, předmět a pre-header v newsletteru

Předmět 

snimek obrazovky 2024 12 03 v210449

Chytlavý předmět přiměje k otevření e-mailu a jeho volba může být někdy oříšek. Maximálně by předmět e-mailu měl mít 55 znaků. Delší předměty někteří poštovní klienti zkracují, proto nezapomeňte chování předmětu řádně otestovat. 

Tady je pár tipů pro tvorbu předmětu:

Oslovujte příjemce

  • Kašpar, Melichar a Michal. Oslavte nový rok, jak se patří.
  • Veroniko, už jste vyzkoušela nejnovější iPhone?
  • Lucie, představte si, jak byste vypadala…

Ukažte čísla

  • 8 kroků k úspěchu v podnikání
  • Ušetřili jsme 25 % nákladů na bydlení. Jak?
  • 3 přání, která se vám ještě nesplnila

Zdůrazněte limity

  • Martino, objednejte dárky do 21. 12. a najdete je pod stromečkem
  • Ještě 3 dny do konce výprodeje
  • Pavel dostal 200 Kč na první nákup. Co v kole štěstí vytočíte vy?

✨ Zkuste vygenerovat předmět pomocí AI přímo v nastavení kampaně. Stačí, když napíšete nebo návrh znění předmětu nebo pár klíčových slov. Jedním kliknutím získáte 6 variant předmětu, ze kterých vyberete tu nejlepší.   

snimek obrazovky 2024 12 03 v210729

Nemůžete se rozhodnout? Ecomail nabízí jednoduché A/B testování předmětu, jména odesílatele či obsahu, nebo jejich kombinaci. Vyzkoušejte, co na vaše publikum funguje nejlépe! 

Díky A/B testování dokážeme zjistit, které věci fungují lépe. Dokážeme tak vyhodnotit, co naše zákazníky zajímá více a tohle pak dokážeme přenést např. i na sociální sítě. Nejčastěji testujeme předmět, ale někdy i obsah e-mailu.

Marek Vaněček, spoluzakladatel Švihej.cz

3. TIP: blýskněte se a překvapte vaše publikum

Dejte vašim šablonám styl a odlište se od konkurence. Vrchol sezóny sice patří nakupování, snažte se to ale s čistě prodejními e-maily nepřehánět. Jak jinak potěšíte vaše zákazníky a pravidelné odběratele? Inspirujte se příklady newsletterů, které najdete v e-booku

snimek obrazovky 2024 12 03 v211106snimek obrazovky 2024 12 03 v211112

⭐ Zaměřte se na obsah

Buďte kreativní, ale zároveň pamatujte na to, že máte jen pár vteřin, které rozhodují o udržení pozornosti čtenáře. Obsah newsletteru proto pište jasně a stručně. Formátujte sdělení do tematických odstavců. Používejte čitelný font a ponechte kolem textu dostatek prostoru, ať šablona nepůsobí přeplácaně. Uživatel vašemu e-mailu totiž nebude v tomto období věnovat moc času.

Hned v úvodu uveďte hlavní myšlenku, kterou chcete svým příjemcům předat. Vyhněte se komplikovaným a dlouhým textům, které čtenáře odradí. Důležité informace podpořte vytučněním, případně dominantní barvou.

Tu můžete využít také pro akční tlačítka, tzv. CTA buttons. Tlačítko s výzvou k akci umístěte hned na začátek e-mailu. Tak, aby ho zákazník viděl na první pohled a nemusel scrollovat níže. 

⭐ GIF

Rozpohybujte šablonu e-mailu pomocí GIFu. Příjemce často pobaví a newsletter odliší od konkurence. Vybírejte ty nejlepší z fotobanky, která je přímo napojená na interaktivní editor šablon v Ecomailu

⭐ Odpočet

Vyvolejte ve vašich zákaznících pocit, že musí nákup dokončit co nejdříve. Poslouží vám k tomu odpočet, který umístíte do horní části šablony. Příjemci na první pohled uvidí, že nabídka v e-mailové kampani je časově limitovaná, a proto s nákupem nemůžou moc otálet. Tato technika vychází z teorie FOMO (z anglického fear of missing out) tedy ze strachu z toho, že něco zmeškáme nebo o něco přijdeme. 

Chcete získat další tipy a svůj e-mailing připravit na sezónu?  Stáhněte si e-book 10 + 1 tipů pro e-mailing v hlavní sezóně zdarma.

 

 

#HolkyzMarketingu jsou největší vzdělávací platforma pro marketér(k)y. Spojujeme a vzděláváme holky i kluky, juniory i seniory ve všech marketingových oborech. Přidej se k nám a staň se součástí největší marketingové komunity v ČR.