#Slovníček pozic
4 minuty čtení | 1. 3. 2024 | ,

Výkonnostní Marketér / Marketérka

Ve výkonnostním marketingu se najdeš, pokud tě baví čísla, tabulky a analytika. Čeká tě práce s reklamními systémy jako Google Ads a Sklik.
2024-03-01-61

S přibývajícími zkušenostmi zabrousíš i do webové analytiky, kde bude tvou pracovní náplní třeba práce s Google Analytics 4 nebo Google Tag Managerem. Další reklamní systémy, které můžeš časem spravovat, jsou Microsoft Advertising, X Ads, LinkedIn Ads a mnoho dalších.

Jaké názvy pozic doporučujeme my?

  • PPC Specialist / Specialistka
  • Social Media PPC Specialist / Social Ads Specialist
  • Performance Marketing Specialist / Specialistka
  • Performance Marketing Manažer / Manažerka

S jakými dalšími názvy se můžeš setkat?

  • PPC and Comparison Site
  • Paid Social Media Specialist / Specialistka
  • Optimalizátor / Optimalizátorka PPC

Hard skills

Tvrdé dovednosti, které  se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.

Junior – Pokud na pozici začínáš:

  • Zakládání reklamních a analytických účtů
  • Tvorba a spravování kampaní v reklamních systémech Google Ads, Sklik, Meta Ads ( Instagram, Facebook), TikTok, LinkedIn, Pinterest, X, YouTube a internetových srovnávačích
  • Analýza klíčových slov
  • Nastavení remarketingu a konverzí

 

Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:

  • Nastavení webové analytiky skrze Google Tag Manager
  • Nastavení  Google Analytics 4 
  • Nastavení Facebook CAPI
  • Reporting v Google Data Studio, Facebook Insights a dalších platformách
  • Provádění auditů již fungujících účtů
  • Vyhodnocování kampaní

 

Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level

  • Nastavení automatizací
  • Používání PPC skriptů
  • Rozvoj a implementace komplexních marketingových strategií v se celkovou strategií firmy.
  • Finanční plánování a rozpočtování marketingových kampaní.

Soft Skills

Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.

  • Strategické myšlení:  Nejen z hlediska tvorby obsahu, ale i schopnost myslet dopředu a strategicky plánovat. To znamená umět obsahové strategie sladit s obchodními cíli a zajistit jejich efektivní realizaci.
  • Analytické myšlení: Způsob myšlení , který ti umožní vyřešit podstatu problému.  Umět si spojit informace, data a vyvozovat z nich logické závěry.
  • Organizovanost: Organizovanost pomáhá udržet přehled a zajistit, že všechny úkoly jsou dokončeny včas a na správné úrovni kvality.
  • Adaptabilita: Nejde jen o změny, ale o prosperování v různých podmínkách. Adaptabilní marketér dokáže čelit výzvám, využít nečekané příležitosti a učit se z každé zkušenosti pro lepší přípravu na budoucnost.

Co obvykle Výkonnostní Marketér / Marketérka nedělá:

  • Copywriting a content marketing: Psaní textů i exekuce  různých formátů obsahu spadá do kompetencí content marketérů.
  • Tvorba, správa a údržba webu: Výkonnostní marketér řeší webovou analytiku, ale není správcem webu.
  • Tvorba grafiky: Vizuální podklady pro kampaně připravuje odpovědný grafik.

,,Samozřejmostí je odpovědnost za kvalitu inzerce. Ať její textaci, vzhled či relevanci. A nesmím zapomenout na komunikativnost, kdy musím dokázat výsledky formulovat tak, aby je klient pochopil a věděl, že jsem tu pro něj.

Andrea Zelingerová, freelance PPC Specialistka

Jaké jsou tvé hlavní úkoly a odpovědnosti?

Můj primární úkol je pomoci růst  klientům. U každého je cíl jiný, ale každý se chce dál vyvíjet. Důležitou součástí tohoto úkolu je hlídání rozpočtů, navrhování novinek ze světa online marketingu, neustálé sledování trendů a očkem koukat po klientově konkurenci. 

 

Jaký typ projektů tě nejvíce baví a proč?

Ráda se zapojuji do projektů, kde je na týmu vidět nadšení a touha posouvat se dál. Zároveň je důležité když chápou, že PPC (ani jiná reklama) není samospásná a nenahradí  kvalitní a jedinečný produkt. 

Jak ses k práci dostal/a?

Vedla jsem několik let e-shop. Postupně jsem si začala všímat, že bez online marketingu už to nepůjde. Jakmile jsem začala v bývalé práci dělat i online marketing, zjistila jsem, že mě to opravdu baví a chci se v tom dále rozvíjet. Našla jsem si juniorní pozici a začala svoji pracovní kariéru úplně odznova. Byla to dlouhá cesta, ale nic bych na ní neměnila. 

 

Slovníček marketingových pozic jsme vytvořili ve spolupráci se specialistkou na kariéru v marketingu Zuzanou Vyhnánkovou, která je garantkou jeho obsahu. Slovníček má za cíl stát se spolehlivou mapou při hledání cesty k vysněnému místu. Vznikl na základě rešerše pracovních portálů a našich profesních zkušeností.

Ambasadorka slovníčku, výkonnostní marketing Andrea je tu pro všechny, kteří chtějí pomoc s online marketingem a nepotřebují služby velkých agentur. Svoje technické znalosti PPC a placené inzerce na sítích cíleně zlepšuje a zařazuji nové trendy. Její klienti ale nejvíc oceňují to, že jim dokáže srozumitelně vysvětlit vše, co je potřeba. Mezi její klienty patří třeba Ambiente, Curaprox nebo Fondee.