S přibývajícími zkušenostmi zabrousíš i do webové analytiky, kde bude tvou pracovní náplní třeba práce s Google Analytics 4 nebo Google Tag Managerem. Další reklamní systémy, které můžeš časem spravovat, jsou Microsoft Advertising, X Ads, LinkedIn Ads a mnoho dalších.
Tvrdé dovednosti, které se dají změřit, naučit a vypíchnout v životopise. Jsou to technické schopnosti a znalosti, které potřebuješ, abys mohl(a) říct: „Tohle dělám a dělám to dobře.“ Jde o všechno, co se týká konkrétních úkolů a nástrojů, které musíš ovládat na jedničku.
Junior – Pokud na pozici začínáš:
Medior – Pokud na pozici pracuješ 2-5 let:
Senior – Pokud se v pozici chceš dostat na seniorní level
Měkké dovednosti jsou důležité pro práci a komunikaci s ostatními, i když nejsou přímo hmatatelné. Jsou to ty dovednosti, co ti pomůžou vycházet s kolegy, zákazníky a vlastně s kýmkoliv, na koho narazíš.
,,Samozřejmostí je odpovědnost za kvalitu inzerce. Ať její textaci, vzhled či relevanci. A nesmím zapomenout na komunikativnost, kdy musím dokázat výsledky formulovat tak, aby je klient pochopil a věděl, že jsem tu pro něj.“
– Andrea Zelingerová, freelance PPC Specialistka
Můj primární úkol je pomoci růst klientům. U každého je cíl jiný, ale každý se chce dál vyvíjet. Důležitou součástí tohoto úkolu je hlídání rozpočtů, navrhování novinek ze světa online marketingu, neustálé sledování trendů a očkem koukat po klientově konkurenci.
Ráda se zapojuji do projektů, kde je na týmu vidět nadšení a touha posouvat se dál. Zároveň je důležité když chápou, že PPC (ani jiná reklama) není samospásná a nenahradí kvalitní a jedinečný produkt.
Vedla jsem několik let e-shop. Postupně jsem si začala všímat, že bez online marketingu už to nepůjde. Jakmile jsem začala v bývalé práci dělat i online marketing, zjistila jsem, že mě to opravdu baví a chci se v tom dále rozvíjet. Našla jsem si juniorní pozici a začala svoji pracovní kariéru úplně odznova. Byla to dlouhá cesta, ale nic bych na ní neměnila.