Dnešní doba není žádný med. Firmy žijí pod bičem recenzí, troufnout si na někoho online na sociálních sítích je jednodušší než v „offlinu”. A konkurence je vzdálená přesně jeden klik. Customer experience (CX) se tak stává klíčovým faktorem úspěchu.
Existuje hodně definic, ale zjednodušeně se dá říct, že je to rozdíl mezi očekáváním zákazníka a tím, co doopravdy zažije.
Často uslyšíš, že customer experience (zkráceně CX) rovná se call centrum. Tak to není. Zážitek se odehrává v rámci celého životního cyklu zákazníka a často začíná ještě předtím, než se zákazník stane zákazníkem.
Dokáže si zákazník jednoduše zjistit informace o produktu/službě? I to je CX.
Určitě! Stará známá poučka říká, že spokojený zákazník je věrný, více utrácí a doporučuje značku svému okolí. A o tom přece marketing je. Chceš mít více leadů, vyšší konverze, více upsellu a zákazníky, kteří doporučují tvoji značku dál? CX s tím dokáže pomoct.
Pár čísel jako důkaz:
CX je tedy obrovsky důležitá a právě marketing má velký vliv na její zlepšení (ale i zhoršení!). Marketing a CX můžou být nejlepší přátelé a jejich spojením dostaneš do ruky mocný nástroj, jak posunout svůj business dál.
Drž se hesla „Start small, grow big”. Nemusíš hned stavět raketoplán.
Lepší je začít se základy, které zvládneš sám/sama a uvidíš, že se pozitivní výsledek dostaví velice rychle. Na to, abys začal/a, nebudeš potřebovat nic jiného než svoji hlavu, nadšení a boty (ty zákazníkovy).
Framework, který funguje. Je jednoduchý, atraktivní a přináší rychlé výsledky. Navíc je to docela zábava.
Nazuj si zákazníkovi boty a prožij si to, co zažívá on sám.
Customer journey vždy mapuj z pohledu zákazníka a konkrétní persony.
Toto je jednoduchý ale funkční koncept, se kterým se dá začít. Otevře oči nejen tobě, ale i tvým kolegům. Co je dobré pro zákazníka, je dobré pro firmu a tvoje úsilí začne brzy přinášet ovoce – více spokojených zákazníků, lepší výsledky a boost pro tvou motivaci.
Víš, že téma mapování customer journey je také součástí naší Juniorní Akademie ? Právě tam získáš tipy, jak zákazníky nejen oslovit, ale zároveň si je udržet. Dveře do marketingu jsou pootevřené, stačí vzít za kliku. Startujeme už 16. března.