Jako první si před 700 marketérů a marketérek stoupla Pavlína Louženská. Jaké budou trendy v roce 2030? Odkud k nám budou přicházet? A jakým výzvám budeme jako marketéři a marketérky čelit? Tohle jsou ty nejdůležitější body, které nám z Pavlíniny přednášky utkvěly v paměti:
Celou prezentaci najdeš tady.
Přednášku Eriky Ferszt jsme hltaly slovo od slova. Co si z ní odnášíme? Že bychom se v marketingu měly vykašlat na přesvědčování a začít se sdílením. Protože sdílením se vytváří pouto. A kde je pouto, tam je loajalita.
4 kroky, jak přemýšlet nad svou značkou jako Taylor Swift a její tým:
Eriky prezentaci najdeš tady. Chceš zjistit, co dělá značky úspěšnými? Přihlas se do naší Miniakademie Postav brandovou strategii krok po kroku.
„Run your brand like your consumers own your success.“
Ema Müller, influencerka a autorka knihy svoja, v rozhovoru s Pavlínou Louženskou otevřeně mluvila o své cestě ke komunitě som bohyňa, všetky sme. Prozradila, že v byznyse se nedokáže odprostit od lidskosti, a nechává si pomoct od profesionálů, kteří jí pomáhají najít tu správnou cestu. Jestli to máš stejně, je tu pro tebe náš Mentoring.
Pavla Nýdrle – holka, co dotáhla prezidentskou kampaň Petra Pavla do vítězného konce – nám prozradila, co dostalo generála na hrad. A i když to podle ní byla hlavně jeho zásluha, roli v tom nepochybně sehrál i jeho tým markeťáků. Ti se v kampani opírali především o data (o tom, kdo má kolik odpůrců) a doufali, že se do ní zapojí i manželka Eva, což se k jejich radosti opravdu stalo. Jejich taktika byla jednoduchá, ale určitě ne snadná. Přesvědčit ty, kteří „možná půjdou volit“, aby k urnám opravdu šli a nehodili lístek Babišovi. Ostatní kandidáti je až tak moc netrápili.
Začni pro kandidáta, s jehož názory souzníš, a začni klidně projektově.
Jana Marlé Žižková a Michal Vodák zasedli do křesel společně s Nicole Karráovou, aby nám vyprávěli o datech. Zmínili, že největší změna za jejich kariéru, byla za ně primárně v implementaci AI do managementu zákaznických dat. Zároveň kvitovali přístup k real time datům.
Diskuze se dotkla Asie a tzv. super aplikací, které kombinují sociální sítě, zprávy, bankovnictví a nakupování v jednom. Hyperpersonalizace je slovo, které rezonuje světem marketingových dat. Musíme ale naučit zákazníka, jak nám se svými daty může věřit. V Asii, jak zmínila Jana, je vztah zákaznická data vs. značka velmi transakční. To v Čechách zatím není mořné. Chceme sice personalizovaný obsah, ale cookies tlačítko neodklikneme.
Hlavní body, které si bereme:
Jak se vaří nová značka?
Jan Gemrich nás nechal nakouknut pod pokličku rebrandingu Dáme jídlo, ze kterého se zrodila foodora. Důvod rebrandingu byl prostý – ušetřit náklady a pomoct zatížené reputaci značky. Tou dobou totiž jejich služba fungovala v různých zemích napříč Evropou pod různým názvem. Navíc Dáme jídlo za svou několika letou existenci nabralo spoustu ne vždy příjemných recenzí.
Že se chystá rebranding se rozhodli komunikovat pouze na cílovku, která chápe, co rebranding znamená. Všem ostatním Foodoru představili jako zbrusu novou značku. To jen ukazuje na to, jak důležité je na každém kroku mluvit řečí zákazníka. To se můžeš naučit třeba v Miniakademii Postav brandovou strategii. A jak se jim to povedlo? Omrkni prezentaci.
Jak se podle Honzy postavit k rebrandingu?
„Nehledejte si práci. Dělejte věci, které ji k vám přivedou.“
Těmihle slovy začal svou přednášku bývalý kreativní ředitel Oatly a zakladatel The Wrong Agency Kevin Lynch.
Jak Kevin přistupuje k práci?
Všechno, o co se s námi Kevin podělil, najdeš tady.
PS Věděl/a jsi, že kreativita se dá podpořit? Na workshopu Kreativní techniky si společně s Pavlínou Louženskou vyzkoušíš deset technik, které tvoji kreativitu vystřelí do nebes.
Když si uvědomíš, že neexistují žádná pravidla, budeš kreativnější.
Vojtěch Prokeš a Roman Zámečník nám ukázali, jak těžké je pro malé značky vyrůst. V cestě mají totiž řadu překážek. Jednou z nich je, že se se nám prostě nevybaví. Když máme chuť na čokoládu, automaticky si vybavíme Milku, né malou lokální značku.
Většinu rozhodnutí totiž neděláme racionálně, ale na základě rychlého myšlení. A přesně tam máme uložené velké hráče typu Milka, Pilsner Urquell, Bosch a další. Má tedy vůbec malá značka šanci vyrůst? Má! Když si dá tu práci a pochopí, co její zákazníci potřebují. Naučit se to můžeš i ty v Akademii digitálního marketingu.
Roman Zámečník poté následoval s reálným příkladem. Zajímavě mluvil o tom, jak jeho Hedepy narazilo na byznysové plateau – tedy pomalé stagnování růstu. Prorazili ho svou první televizní reklamou. Hlavní myšlenka, kterou si odnášíme? Občas musíš prostě skočit.
Jak si připravit analýzu potřeb a jak se Hedepy povedlo růst, najdeš v jejich prezentaci.
Letošní konferenci uzavřel Michal Pastier, který se s námi podělil o 5 lekcí, které se naučil během prodeje své knihy Žltá kniha budovania značky. Té se během prvních šesti měsíců prodalo 12 000 výtisků (to je „jen” o 10 500 víc než očekával). Jak postupoval?
Jeho prezentaci najdeš tady.
Největší odvahou marketéra je nenásledovat trendy – když všichni kolem vás dělají podcast, napište knihu.