#Trendy
8 minut čtení | 3. 7. 2024 |

Zápisky z Konference #HolkyzMarketingu 2024

Dojmy z Konference jsme vstřebávaly ještě dlouho poté, co za námi zaklaply dveře Kongresového centra. Těžko věřit, kolik se do jednoho dne vejde zážitků, kolik nových přátelství se utvoří a kolik postřehů si člověk zapíše do sešitu. O to poslední se s tebou můžeme podělit. Zbytek se musí zažít. Tak ahoj příští rok!
#HzM-Konference-2024-039 (1)

Pavlína Louženská: Trendy v roce 2030

Jako první si před 700 marketérů a marketérek stoupla Pavlína Louženská. Jaké budou trendy v roce 2030? Odkud k nám budou přicházet? A jakým výzvám budeme jako marketéři a marketérky čelit? Tohle jsou ty nejdůležitější body, které nám z Pavlíniny přednášky utkvěly v paměti:

  • Každý čtvrtý Evropan bude v roce 2030 starší 65 let. Segmentace 65+ už nebude stačit. Musíme být konkrétnější.
  • Na pracovním trhu se poprvé souběžně potká 5 generací. Uf.
  • Na juniorních pozicích bude stále více čtyřicátníků.
  • Workforce i nové trendy budou přicházet z východu, zejména z Asie.
  • AI bude všudypřítomná. Nebudeme jí ale říkat AI a bude za nás komunikovat třeba i na online seznamkách.
  • Kampaním bude vládnout hyperpersonalizace.

Celou prezentaci najdeš tady.

Proč je Taylor Swift nejlepší značkou na světě? 

Přednášku Eriky Ferszt jsme hltaly slovo od slova. Co si z ní odnášíme? Že bychom se v marketingu měly vykašlat na přesvědčování a začít se sdílením. Protože sdílením se vytváří pouto. A kde je pouto, tam je loajalita.

4 kroky, jak přemýšlet nad svou značkou jako Taylor Swift a její tým: 

  1. Rich mythology aneb bohatá mytologie. Odkud tvoje značka pochází? Jaký je její příběh. Okořeň svou vizi špetkou „magie“.
  2. Be nakedly human. Taylor je velmi emocionální a nastavuje zrcadlo svým fanouškům. Díky tomu buduje velký pocit sounáležitosti.
  3. Own the worst thing people can say about you. Říkají ti hade? Obleč si na pódium hadí kůži. Ryanair se nebojí přiznat, že jeho lety nejsou luxus – „U nás nenajdeš víc místa pro nohy, ale opravdu levné lety.“
  4. Keep them on their toes.  Taylor krásně využívá tzv. „easter eggs“, aby udržela své fanoušky zapojené a zaujaté. Zapoj i ty do své značky trochu toho tajemna!

Eriky prezentaci najdeš tady. Chceš zjistit, co dělá značky úspěšnými? Přihlas se do naší Miniakademie Postav brandovou strategii krok po kroku.

„Run your brand like your consumers own your success.

Ema Müller & Pavlína Louženská: Byznys vs lidskost

Ema Müller, influencerka a autorka knihy svoja, v rozhovoru s Pavlínou Louženskou otevřeně mluvila o své cestě ke komunitě som bohyňa, všetky sme. Prozradila, že v byznyse se nedokáže odprostit od lidskosti, a nechává si pomoct od profesionálů, kteří jí pomáhají najít tu správnou cestu. Jestli to máš stejně, je tu pro tebe náš Mentoring.

hzm konference 2024 179 scaled

Jak generál k Hradu přišel

Pavla Nýdrle – holka, co dotáhla prezidentskou kampaň Petra Pavla do vítězného konce – nám prozradila, co dostalo generála na hrad. A i když to podle ní byla hlavně jeho zásluha, roli v tom nepochybně sehrál i jeho tým markeťáků. Ti se v kampani opírali především o data (o tom, kdo má kolik odpůrců) a doufali, že se do ní zapojí i manželka Eva, což se k jejich radosti opravdu stalo. Jejich taktika byla jednoduchá, ale určitě ne snadná. Přesvědčit ty, kteří „možná půjdou volit“, aby k urnám opravdu šli a nehodili  lístek Babišovi. Ostatní kandidáti je až tak moc netrápili.

Tip od Pavly: Chceš začít s politickým marketingem?

 Začni pro kandidáta, s jehož názory souzníš, a začni klidně projektově.

Budoucnost marketingu je v rukách dat

Jana Marlé Žižková a Michal Vodák zasedli do křesel společně s Nicole Karráovou, aby nám vyprávěli o datech. Zmínili, že největší změna za jejich kariéru, byla za ně primárně v implementaci AI do managementu zákaznických dat. Zároveň kvitovali přístup k real time datům.

Diskuze se dotkla Asie a tzv. super aplikací, které kombinují sociální sítě, zprávy, bankovnictví a nakupování v jednom. Hyperpersonalizace je slovo, které rezonuje světem marketingových dat. Musíme ale naučit zákazníka, jak nám se svými daty může věřit. V Asii, jak zmínila Jana, je vztah zákaznická data vs. značka velmi transakční. To v Čechách zatím není mořné. Chceme sice personalizovaný obsah, ale cookies tlačítko neodklikneme.

Hlavní body, které si bereme: 

  • Usiluj o celopodnikovou strategii založenou na datech.
  • Zákaznická data patří marketérovi. Vydupej si k nim přístup.
  • Pracuj s daty pravidelně. Nečekej na konec roku.
  • Nikdy se nepřestávej učit. Data jsou široká disciplína a každý z nás se stále učí, jak s nimi pracovat dál.
  • Neboj se AI a neboj se inovací. Implementuj je včas.

Jak se vaří nová značka?

Jan Gemrich nás nechal nakouknut pod pokličku rebrandingu Dáme jídlo, ze kterého se zrodila foodora. Důvod rebrandingu byl prostý – ušetřit náklady a pomoct zatížené reputaci značky. Tou dobou totiž jejich služba fungovala v různých zemích napříč Evropou pod různým názvem. Navíc Dáme jídlo za svou několika letou existenci nabralo spoustu ne vždy příjemných recenzí.

Že se chystá rebranding se rozhodli komunikovat pouze na cílovku, která chápe, co rebranding znamená. Všem ostatním Foodoru představili jako zbrusu novou značku. To jen ukazuje na to, jak důležité je na každém kroku mluvit řečí zákazníka. To se můžeš naučit třeba v Miniakademii Postav brandovou strategii. A jak se jim to povedlo? Omrkni prezentaci.

Jak se podle Honzy postavit k rebrandingu?

  • Definujte svoje „proč“
  • Zajistěte zdroje
  • Pracujte s uživateli
  • Udělejte review firmy
  • Prioritizujte podle dopadu

hzm konference 2024 366 scaled

Jak uspět v marketingu podle Kevina Lynche

„Nehledejte si práci. Dělejte věci, které ji k vám přivedou.“

Těmihle slovy začal svou přednášku bývalý kreativní ředitel Oatly a zakladatel The Wrong Agency Kevin Lynch.

Jak Kevin přistupuje k práci?

  • Dělá věci, které po něm nikdo nechtěl.
  • Zůstává v projektu jen tak dlouho, dokud ho napadají věci, co mají význam.
  • Má každý rok nový příběh k vyprávění.
  • Vytváří příběhy, které ho baví vyprávět.

Všechno, o co se s námi Kevin podělil, najdeš tady.

PS Věděl/a jsi, že kreativita se dá podpořit? Na workshopu Kreativní techniky si společně s Pavlínou Louženskou vyzkoušíš deset technik, které tvoji kreativitu vystřelí do nebes.

Když si uvědomíš, že neexistují žádná pravidla, budeš kreativnější.

Jak růst z malé značky na velkou?

Vojtěch Prokeš a Roman Zámečník nám ukázali, jak těžké je pro malé značky vyrůst. V cestě mají totiž řadu překážek. Jednou z nich je, že se se nám prostě nevybaví. Když máme chuť na čokoládu, automaticky si vybavíme Milku, né malou lokální značku.

Většinu rozhodnutí totiž neděláme racionálně, ale na základě rychlého myšlení. A přesně tam máme uložené velké hráče typu Milka, Pilsner Urquell, Bosch a další. Má tedy vůbec malá značka šanci vyrůst? Má! Když si dá tu práci a pochopí, co její zákazníci potřebují. Naučit se to můžeš i ty v Akademii digitálního marketingu.

Roman Zámečník poté následoval s reálným příkladem. Zajímavě mluvil o tom, jak jeho Hedepy narazilo na byznysové plateau – tedy pomalé stagnování růstu. Prorazili ho svou první televizní reklamou. Hlavní myšlenka, kterou si odnášíme? Občas musíš prostě skočit. 

Jak si připravit analýzu potřeb a jak se Hedepy povedlo růst, najdeš v jejich prezentaci.

Michal Pastier: Nefinancujte konkurenci!

Letošní konferenci uzavřel Michal Pastier, který se s námi podělil o 5 lekcí, které se naučil během prodeje své knihy Žltá kniha budovania značky. Té se během prvních šesti měsíců prodalo 12 000 výtisků (to je „jen” o 10 500 víc než očekával). Jak postupoval?

  • Nejprve potřebujete zaujmout, až pak prodávat.
  • Dejte zákazníkům něco, co můžou používat ještě před samotným užíváním produktu.
  • Jak pomáhá váš produkt statusu vašeho zákazníka?
  • Využívejte mediální obsah jiných.
  • Spolupráce urychlují růst a na ně potřebujete lidi, kteří chtějí a milují nedělat věci sami a podle sebe.

Jeho prezentaci najdeš tady.

Největší odvahou marketéra je nenásledovat trendy – když všichni kolem vás dělají podcast,  napište knihu.

hzm konference 2024 216

#HolkyzMarketingu jsou největší vzdělávací platforma pro marketér(k)y. Spojujeme a vzděláváme holky i kluky, juniory i seniory ve všech marketingových oborech. Přidej se k nám a staň se součástí největší marketingové komunity v ČR.